חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי 2018/9

Spread the love

יום שישי, התכנסנו סביב שולחן החג, חג החירות, לבושים בבגדי החג, השולחן היה מלא בכל טוב, כל משפחה והטוב שלה, ההגדה הייתה מונחת על שולחן החג, ליד כל צלחת הייתה כוס יין שחיכתה למזיגת ארבע כוסות, בכל בית קראו אורך שונה של ההגדה חלק רק שרו משירי החג, אך כולם מכירים את הנרטיב של חג הפסח, חג החרות חג של יציאה מעבדות לחירות, וזה הזמן לכתוב על החוק שיכנס לתוקפו בספטמבר 2019, החוק לחדלות פירעון ושיקום כלכלי, ומשמו ניתן ללמוד על רוחו החדשה רוח סוציאלית , הבאה לתת מקום גדול לשיקום חייו של החייב וסביבתו.

מה מטרת העל של החוק החדש?

הראשונה

שיקומו של החייב, שיקום כלכלי של החייב לטובתו בראש ובראשונה, לטובת משפחתו וסביבתו אולם גם לטובת החברה והנושים, החוק החדש מבקש לצייד את החייב בכלים משמעותיים ללמידה וצמיחה כלכלית כך שימנעו ממנו כניסה מחודשת למעגל של חובות ולהליכי חדלות פרעון שניים. עקרון שיקומי וחינוכי זה  אמור לתרום לתחושת ערכו של החייב ולמעגל האנשים הקרוב ובכך לזקוף את ראשם.

השנייה

לא ניתן להתעלם מפגיעתם של הנושים הקטנים במסגרתם הליך  חדלות הפירעון, במסגרת החוק החדש ישתנה סדר הנשייה כך שחלקם של הנושים הקטנים בסדר הנשייה יגדל.

השלישית

קיצור הליכים וודאות, ההליכים יחולקו לשתי תקופות וימשכו לכל היותר ארבע שנים, במקרים בהם לא יהא ניתן לגבות כסף מהחייב יינתן הפטר תוך שנה.

לסיכום, חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי נועד לתת פתרון כלכלי ועדכני בתחום חדלות הפירעון, לאחד בין כלל הדינים הקיימים היום לבטל את הפקודות המנדטוריות הישנות ולהסדיר באופן מקיף ושלם את דיני חדלות הפירעון. לצד הסדרת החוק תיושם שינוי מבני ברשויות האמונות על יישום וטיפול בחוק , בתי המשפט, כונס הנכסים ורשות האכיפה והגבייה.

 

עו"ד קרן גליק

050-6657887

פורסם בקטגוריה פשיטת רגל, עם התגים , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.