האם צריך עורך דין בהליך של פשיטת רגל או בשמו החדש חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

Spread the love

בצורה מפתיעה זו שאלה מאוד נפוצה והתשובה המידית היא שמומלץ עד כדי חובה להשתמש בעורך דין מומחה בתחום, לאחרונה הטרמינולוגיה בתחום השתנתה מפשיטת רגל לחדלות פירעון ובשני המקרים עורך דין מקצועי ומנוסה נחוץ מכיוון שנושא זה מורכב ובקיאות בחוק החדש כולל תקדימים היסטוריים ועכשוויים כאחד.

כמו בהרבה תחומים אחרים כמו לדוגמא הבריאות שלנו, מומלץ ללכת לרופא שחולים (חס וחלילה) ולא להסתפק בביקור אצל הרוקח, או כל דוגמא מקצועית אחרת אשר עולה בראשכם, קל וחומר שמדובר בנושא כזה רגיש אך מורכב כמו פשיטת רגל/חדלות פירעון- יצירת חובות.

בוודאי שמעתם לא פעם על אנשים שהחליטו לעבור תהליך משפטי לבדם ללא שימוש בעורך דין אולם אי הכרת סדרי הדין עלולה לחשוף את החייב להמון טעויות ,וחוסר ניסיון שעלולים לעלות בהרבה זמן וכסף, חשוב לציין שגם בהליך משפטי של פשיטת רגל/חדלות פירעון אפשרי לנסות לצלוח לבד אך שימוש בעורך דין לאורך הדרך יהיה בלתי נמנע ברוב המקרים.

נקודה נוספת שמבלבלת חייבים ועולה בשאלותיהם : " האם יש הבדל בין עורך דין למחיקת חובות לבין עו"ד לפשיטת רגל" , "האם אדם פרטי יכול להיכנס להליך של פשיטת רגל, או פשיטת רגל מתאימה לחברה", עולות גם סוגיות הוצאה לפועל בעניין זה לרבות חייב מוגבל באמצעים או איחוד תיקים, אשר החל מספטמבר 2019, במסגרת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, אין להם מענה אלא אך מתן התייחסות בתוך החוק החדש, או הגעה להסדר בכל תיק ותיק במסגרת ההוצאה לפועל, לכן התייעצות, והייצוג על ידי עורך דין היא מומלצת מאוד.

נקודה הנחשבת מינורית אך חשובה לא פחות היא מיקום העורך דין, לדוגמא אם את/ה תושב/ת תל-אביב כדאי למצוא עורך דין לפשיטת רגל/ חדלות פירעון בתל-אביב כדי להקל על התקשורת בתהליך כולו בדיוק ונוחות מרבית לכל הצדדים.

עו"ד קרן גליק.
להתייעצות ניתן ליצור קשר 050-6657887

פורסם בקטגוריה צוואות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.