שאלות ותשובות לעסקים במשבר בצל הקורונה

Spread the love

בצל משבר הקורונה פונים אליי בעלי עסקים קטנים ובינוניים בשאלות, ריכזתי עבורכם מספר שאלות, לשירותכם.

שאלה#1 התמודדות עסקים קטנים/בינוניים לתוך משבר הקורונה והשיקום אחריו:

ניסים.-  יש לי מסעדה קטנה בפריפריה, מאז שאישרו לי לפתוח אותה אני לא מצליח להתרומם, החובות מצטברים לתקופה שהמסעדה הייתה סגורה ואין לי כסף לשלם את כל ההוצאות שהצטברו ואני רוצה לסגור, יש לי התחייבויות בסדר גודל של חצי מיליון אני חושב על פשיטת רגל, האם זה אפשרי כי אין לי תיקים בהוצאה לפועל,

ניסים, אני מצטערת לשמוע על מצבך, החל מחודש ספטמבר 2019 נכנס לתוקפו החוק החדש, וההליך המתאים למצבך הינו הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, לא חייבים להגיע למצב בו יפתחו נגדך הליכים בהוצאה לפועל, ניתן להתחיל בהליכים טרם נקיטת הליכים בהוצאה לפועל.

שאלה#2 פשיטת רגל/חדלות פירעון? או להסתמך על סיוע מהמדינה?

שני. – האם המדינה נותנת קרש הצלה לעסקים בחובות או שהיא מעדיפה שיכנסו להליכי חדלות פירעון?

שני, במהלך חודשי הקורונה משרד האוצר יצא בהצהרות כי יינתנו הלוואות בערבות המדינה, חלק קטן מהעסקים קיבל את אותן ההלוואות וחלק לא קיבל, אני לא חושבת שיש העדפה של מישהו להליכי חדלות פירעון, אלה הליכים שיקומיים הבאים לעזרתם של אנשים שהסתבכו בחובות, כמו כל חברה מתוקנת יש מקום לעזור לכאלה ולהחזירם למעגל העבודה.

שאלה#3 איך להתמודד עם נזקי הקורונה לעסקים שכבר נפגעו

שי – פתחתי בשנה האחרונה חומסיה, השקעתי כ- 300 א' ₪ כדי לפתוח אותה ועשיתי חומוס באהבה, לצערי המשבר הכריע אותי והחובות הפרטיים והעסקיים הצטברו לכמיליון ₪, כיום אין לי מקור הכנסה, ויש לי רק חובות, אני רוצה לעשות פשיטת רגל כי אין לי סיכוי להחזיר את החובות השאלה איך אני מאחד את החובות של העסק והחובות הפרטיים?

שי, משאלתך הבנתי כי לא פתחת חברה בע"מ כלומר כל החובות הם על שמך, אם זה המצב, החובות מאוחדים אין הבחנה בין החוב העסקי לחוב הפרטי, שיהיה בהצלחה.

שאלה#4 חובות וסיבוכים עם בנקים בצל משבר הקורונה

  1. ל נעם – לקחתי הלוואה מהבנק, ומסגרת אשראי גבוהה, הבנק דרש ערב ולכן אשתי חתמה לי על ערבות בלתי מוגבלת על העו"ש ועל ההלוואה, לאור כשלון העסק בשל מצב העסקים בארץ ובעולם חשבתי על פשיטת רגל, מה יעלה בגורל אישתי?

נעם– היות ואשתך ערבה על חשבון  העו"ש ועל ההלוואה הבנק יפנה אליה, כלומר אם הבנק לא יצליח לגבות ממך את החוב בגלל שאתה תהיה בהליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) הוא יפנה אל אשתך, לא יעזרו גירושים, הפתרון הוא חדלות פירעון גם לאשתך, או הסדר מול הבנק.

השאלות נשאלו באופן פרטי דרך מסרונים או דרך המסנג'ר, אספתי שאלות שחזרו על עצמן, מוזמנים לפנות אליי עם שאלות נוספות, לפלאפון 050-6657887 או דרך הפייסבוק, ואשמח לענות לכם.

עו"ד קרן גליק

 

 

 

פורסם בקטגוריה צוואות. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.